BİZ SİZİ ARAYALIM

Detaylı bilgi almak ve randevu oluşturmak için formu doldurun, biz sizi arayalım.

HASTANEMİZE HOŞGELDİNİZ

Tecrübeli ve uzman kadrosundan aldığı güçle, modern tıbbın imkânlarını kullanarak mümkün olan en iyi sağlık hizmetini halkımıza sunma gayretinde olan Özel Medifema Hastanesi; İleri teknolojiye sahip tıbbi cihazlarla donatılan ameliyathane, yoğun bakım üniteleri, görüntüleme üniteleri, laboratuvarları, konforlu hasta odaları, bilgi ve birikimlerini yakın ilgi ile birleştiren çalışanları ile güvenli bir ortamda tedavi olmanın rahatlığını yaşatmayı amaçlamaktadır. Hasta ve Çalışan Güvenliğini ve memnuniyetini esas alan, Mevzuatlar ve Sağlıkta Kalite Standartları çerçevesinde gerek poliklinik hizmetleri gerekse klinik tedavilerde güvenli, etkin, kaliteli sağlık hizmeti sunumu ile araştırma ve eğitim çalışmaları da sürdürülmektedir.

YÖNETİM KADROMUZ

BAŞHEKİM/ MESUL MÜDÜR

  • BAŞHEKİM/ MESUL MÜDÜR YARDIMCILARI
  • BAŞHEMŞİRELİK HİZMETLERİ

1. HASTANEMİZ KALİTE POLİTİKASI

KALİTE POLİTİKAMIZ

  • Misyonumuzu ve vizyonumuzu gerçekleştirmek için temel değerlerimizden güç alarak; Hasta memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmak
  • Oluşturduğumuz kalite kültürü ile ulusal ve uluslararası standartlarda sürdürülebilir hizmet mükemmelliği ilkesiyle kurumsal bilinirliğimizi en üst düzeye çıkarmak
  • Ülke insanımıza değer katacağız. Tüm hizmetlerimizde sağlıklı yaşam hakkının tüm insanların hakkı olduğunun bilinci ile hizmet sunmak.
  • Hizmet çeşitliliğimizi, teknolojimizi ve fiziki alt yapımızı sağlığın her alanında çağın gerekliliklerine uygun olarak geliştirme.
  • Kaliteli ve mükemmel sağlık hizmetini toplumun her bireyi için ulaşılabilir kılmak.
  • Çalışanlarımızın bizimle olmaktan gurur duymalarını sağlamak.
  • Doğru seçilmiş nitelikli personelimizle her zaman çok çalışacak, bilimsel ve akademik projeleri desteklemek.
  • Güçlü finansal yapımızı hedef birliği ve başarı odaklı yaklaşımımızla arttırmak.
  • Her zaman daha iyisini yapabileceğimiz inancı ile kendimizi sürekli ölçecek ve iyileştirmek.
  • Ülkemizin sağlık politikalarında söz sahibi olmak.
  • Stratejik planlarımız ve verimlilik ilkesine dayalı kararlarımız tüm paydaşlarımızın memnuniyetini sağlamak.
  • Sosyal sorumluluk projelerimiz ile toplum bilinci yaratarak fayda sağlamak.
  • Misyonumuzu ve kalite politikalarımızı en iyi şekilde yerine getirerek uluslararası marka sağlamak.

TEMEL DEĞERLERİMİZ

  • Kaliteli, saygın ve güvenilir olma
  • Bilimsel, etik ve deontolojik yaklaşım
  • İnsana, çevreye ve doğaya saygı
  • Gelişim ve değişime uyum
  • Ekip Ruhu ve sosyal sorumluluk
  • Sağlıklı ve doğru iletişim
  • Vizyoner yönetim anlayışı

MİSYONUMUZ

Toplumun her kesiminden hastaya uluslararası kalite standartlarında, etik tıp anlayışıyla, uygun ekonomik koşullarda, yeni teknolojik donanım ve uygulamalarla, insana layık olduğu üstün değeri veren, güven ve mutluluğu esas alan uzman hekimlerimiz ve profesyonel sağlık çalışanlarımızla üstün kaliteli bütüncül sağlık hizmeti vermektedir.

VİZYONUMUZ

Hastane olarak Türkiye’de model, uluslararası platformda örnek alınan bir kuruluş olmayı hedeflemekteyiz. Deneyimli ekibimiz, çağdaş alt yapımız ve sürekli yenilenen teknolojik uygulamalarla yurt içinden ve yurt dışından gelen tüm hastalarımıza üstün kaliteli eşit sağlık hizmeti sunmak, hasta ve hasta yakınlarının mutlak memnuniyetini sağlamak, güven veren ve saygın bir kuruluş olmak hedefimizi gerçekleştirme doğrultusundaki adımlarımızdır.

2. İLETİŞİM BİLGİLERİ

Santral: 0232 854 1854 
Fax: 0232 854 8282
E mail: info@medifema.com.tr
Web: www.medifema.com.tr
İnstagram: https://www.instagram.com/medifemahastanesi

HASTANEMİZDE ULAŞIM YOLLARI;

İzmir merkezden dolmuş ve otobüs aracılığı ile hastaneye ulaşım sağlanmaktadır.

HAVAALANINA UZAKLIĞI

3. HASTANEMİZ YAPILANMASI

KAT 4

  • YÖNETİM
  • YEMEKHANE
  • MEDİKAL MUHASEBE
  • MUHASEBE
  • BİLGİ İŞLEM

KAT 3

  • AMELİYATHANE
  • STERİLİZASYON
  • GENEL YOĞUN BAKIM 1
  • KORONER YOĞUN BAKIM
  • YENİ DOĞAN YOĞUN BAKIM 1/2

KAT 2

  • GENEL SERVİS
  • KADIN DOĞUM SERVİSİ
  • DOĞUMHANE

KAT 1

  • KVC SERVİS
  • GENEL YOĞUNBAKIM 2
  • POLİKLİNİKLER

ZEMİN KAT

  • ACİL SERVİS
  • POLİKLİNİKLER
  • HASTA KAYIT 
  • SATINALMA
  • KANTİN

-1. KAT

  • LABORATUVAR
  • GÖRÜNTÜLEME MERKEZİ
  • ANJIO BİRİMİ
  • ANJIO GÖZLEM
  • FİZİK TEDAVİ
  • MORG
  • ARŞİV

4. KALİTE YÖNETİM BİRİMİ

Kalite Güvence Sisteminin amacı, İlgili Yönetmelikler dahilinde çağımız ileri teknolojik tanı, tedavi yöntemlerini kullanarak insan sağlığını ve memnuniyetini, üst düzeyde tutmayı kalite bilincini taşıyan eğitimli personel ve yönetim anlayışı ile sağlık hizmeti sunmayı, sunulan hizmetin kalitesini sürekli artırmayı hedef edinmiştir. Bu doğrultuda hastanemiz tüm birimlerinde vermiş olduğumuz hizmetlerimiz Sağlık Bakanlığımızın sağlıkta kalite standartları çerçevesinde yürütülmektedir. Bu doğrultuda hastanemizde, hasta ve çalışan memnuniyetini ön planda tutarak hizmet verilmektedir. Hasta mahremiyeti en üst düzeyde korunmaktadır.

Sağlık hizmeti alan hasta ve hasta yakınlarının eğitim gereksinimleri belirlenmekte ve karşılanmaktadır. Tüm tıbbi kayıtlara önem verilerek hastanın tedavisinin sürekliliği ve doğruluğu sağlanmaktadır. Hasta ve çalışan geri bildirimleri ile sistemin sürekli iyileştirilmesi sağlanmakta; riskler azaltılarak maliyetler düşürülmektedir. Uygun fiziksel ortamlarda ve teknolojik olanaklarla sağlık hizmeti sunulmakta, uluslararası standartlarda çalışma olanağı yaratılmaktadır.

KALİTE YÖNETİM BİRİMİ;

  • SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamalıdır. 
  • Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip etmelidir. 
  • Öz değerlendirmeleri yönetmelidir. 
  • Güvenlik Raporlama Sistemine ilişkin süreçleri yönetmelidir. 
  • Risk yönetimine ilişkin süreçleri yönetmelidir. 
  • Hasta ve çalışan memnuniyetinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları, hasta ve çalışan geri bildirimlerinin alınması gibi.) yönetmelidir. 
  • SKS çerçevesinde dokümanların yönetimini sağlamalıdır.
  • Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetmelidir. 
  • SKS çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılmalıdır.

5. HASTANEMİZDE SUNULAN HİZMETLER

5.1 ACİL HİZMETLERİ 

Hastanemiz Acil Hizmetleri zemin katta bulunan Acil Servisimizde yürütülmektedir. Acil doktorlarımız ve uzmanlar eşliğinde, 12 yataklı olarak 24 saat kesintisiz hizmet verilmektedir. Acil Servisimizde pratisyen ve uzman hekimlerimiz, hemşirelerimiz, hizmetli personelimiz, hasta kayıt kabul memurlarımız ve güvenlik personelimiz 24 saat boyunca hizmet vermektedir. Acil müdahale resüsitasyon (yeniden canlandırma) bölümümüz, hasta muayene polikliniğimiz, bay ve bayan müşahade odalarımız, enjeksiyon odamız, pansuman, sutür ve diğer girişimlerin yapıldığı cerrahi müdahale odamız mevcuttur. Acil servisimizde sürekli olarak güvenlik personeli bulundurmakta ayrıca kamera sistemi ile de güvenlik sağlanmaktadır.

5.2 POLİKLİNİK HİZMETLERİ

Hastanemizde Poliklinikler, insan vücudunu bir bütün olarak ele alır ve multidisipliner yaklaşımın gücüne inanır. 

Poliklinik katlarında uzman hekimlerimizin ayrı odaları bulunmaktadır. 

Muayene kayıtlarınız ilgili hasta kayıt biriminden yapılabilmektedir. Muayene için içeri alınan hastaların muayenelerinin bitiminde tüm işlemleri poliklinik odasında tamamlanmaktadır. İşlemlerde 65 yaş üstü ve engellilere öncelik verilmektedir. Bebekleriyle gelen kişiler için bebek bakım odamız 1. Katta mevcuttur. Poliklinik randevusu alan hastalarımız, randevu aldıkları poliklinik önünde bulunan oturma gruplarında sıralarını poliklinik oda kapıları üzerinde bulunan ekranlardan takip ederler. Sırası gelen hastalar birbirlerinin haklarına girmeden muayene için poliklinik odasına girerler. Polikliniğe aynı anda birden fazla hasta alınmamaktadır. Tahlil ve tetkik için gönderilen hastalar direk olarak -1. Kat vezne bölümüne gittikten sonra, tahlil ve tetkik yaptıracakları birimlere (Laboratuvar, Röntgen, Tomografi, EKG, USG, Dışarıdan alınan tahlil tetkik hizmetleri) başvururlar. Sonuçlarını alan kişiler her gün saat 15:00’dan sonra ilgili doktorlarıyla görüşebilmektedirler. Müracaatlar mesai günleri içinde sabah 08: 00’da başlamaktadır. Hastaların ilaç raporu işlemleri polikliniklerden yapılmaktadır. Yatış kararı alınan hastaların işlemleri poliklinikten sonra yataklı servis sekreterliği tarafından yürütülmektedir.

NASIL MUAYENE OLURUM? 

Hastanemizin Web sitesi üzerinden veya Hastanemiz santral birimini arayarak randevu alabilirsiniz. Randevu alamadığınız durumlarda hastanemiz “Hasta Kayıt Birimi ” ne başvurarak muayene olabilirsiniz. Randevusuz muayene sayısı kontenjanlarımız ile sınırlı olduğundan telefonla randevu alarak muayene olmayı tercih ediniz. 

Hasta Kayıt görevlilerinin sorduğu T.C. kimlik numarasını, adres ve telefon bilgilerini tam ve doğru olarak vermeniz size daha kaliteli hizmet sunmamız ve geri bildirimde bulunabilmemiz için önemlidir. Hastanemiz polikliniklerine kayıt işlemleri T.C. kimlik numarası girilmeden yapılamamaktadır. Lütfen hastanemize gelirken T.C. kimlik numaralı kimlik kartı ile müracaat ediniz. 

MUAYENE İÇİN GEREKEN EVRAKLAR NELERDİR?

Hastanemizde muayene olmak isteyen hastaların Sosyal Güvenlik Kurumlarından müstehak olduklarından emin olmaları gerekmektedir. Aksi hallerde hastaneye gelmeden önce Sosyal Güvenlik Kurumlarına uğramaları gerekmektedir. Hastaların yanlarında getirecekleri evraklar;

  • Nüfus cüzdanları,
  • Eski tahlil sonuçları ve çekilmiş filmler,
  • Varsa kullandıkları ilaçlar ve listesi,
  • Varsa sağlık karneleri,
  • Varsa ilaç ve diğer allerjileri bulunan maddelerin listesi,
  • Varsa kronik hastalıklarının listesi ve eski epikriz evrakları,
  • Varsa daha önce hastanede yapılan işlemler listesi, hastalık geçmişleri,
  • Kan alınması gereken durumlarda son 8 saat içerisinde aç olmaları gereklidir.
  • Yeşil kart sahibi ise, yeşil kartı.

NASIL RANDEVU ALABİLİRİM? 

Hastanemizin Web sitesi üzerinden (www.medifema.com.tr) veya Hastanemiz santral birimini arıyarak  (0232 854 1 854)  randevu alabilirsiniz.

ÖNCELİKLİ HASTALAR UYGULAMASI

  • Acil vakalar (Ani gelişen hastalık, kaza, yaralanma ve benzeri durumlar ile ivedilikle tıbbi müdahale yapılması gerektiğine hekim tarafından karar verilen vakalar), 
  • Ağır özürlü raporu bulunan engelliler 
  • Hamileler, 
  • 65 yaş üstü yaşlılar, 
  • Yedi yaşından küçük çocuklar, 
  • Harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malûl ve gaziler.

HİZMET VEREN POLİKLİNİK DALLARIMIZ

  • KARDİYOLOJİ POLİKLİNİĞİ
  • KALP DAMAR CERRAHİ POLİKLİNİĞİ
  • DAHİLİYE POLİKLİNİĞİ
  • BEYİN CERRAHİ POLİKLİNİĞİ
  • GENEL CERRAHİ POLİKLİNİĞİ
  • ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ POLİKLİNİĞİ
  • NÖROLOJİ POLİKLİNİĞİ
  • PSİKİYATRİ POLİKLİNİĞİ
  • ÜROLOJİ POLİKLİNİĞİ
  • KULAK BURUN BOĞAZ POLİKLİNİĞİ
  • FİZİK TEDAVİ REHABİLİTASYON POLİKLİNİĞİ
  • PLASTİK CERRAHİ POLİKLİNİĞİ
  • GÖZ HASTALIKLARI POLİKLİNİĞİ
  • ÇOCUK POLİKLİNİĞİ
  • DERMATOLOJİ
  • KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM POLİKLİNİĞİ
  • DİŞ POLİKLİNİĞİ

5.3 GÖRÜNTÜLEME HİZMETLERİ 

Görüntüleme hizmetlerimiz aynı gün veya en kısa süre içinde randevu verilerek yapılmaktadır. Tecrübeli uzman kadromuz en kısa süre içinde sonuçları raporlamaktadır. Radyoloji Bölümümüzde; ileri teknolojiye sahip radyolojik cihazlarımız ve uzman doktorlarımız ile hizmet vermekteyiz. Hasta ve doktorların taleplerini karşılayabilecek donanıma sahip bölümümüzde, diagnostik (tanısal) ve girişimsel radyolojik işlemler yapmaktayız.

Hastanemizde; 2 adet USG odası, Mamografi, ESWL Ünitesi, Tomografi ve 1 adet Röntgen servisi bulunmakta olup yatan hastalar için yerinde çekim yapılabilen portable röntgen cihazı da bulunmaktadır. Röntgen görüntülemesi dijital ortamda yapıldığından en geç 10 dk. içinde teslim edilmektedir. Tüm tetkik istemleri otomasyon sistemi üzerinden yürütülmektedir.

  • Mamografi 
  • Ultrason-Doppler 
  • Röntgen 
  • Kemik Yoğunluğu Ölçüm

5.4.LABORATUVAR HİZMETLERİ 

Hastanemizde tanı ve teşhis olanaklarını büyük ölçüde destekleyen, modern, tam donanımlı, yetkin ve kendi alanlarında uzman hekimlerimizin sorumluluğunda, deneyimli Laboratuvar Teknisyenlerimiz ile hizmet vermekteyiz. Poliklinik hastalarımızdan alınan numuneler en geç saat 15:00’da sonuçlanır. Çıkan sonuçlar hastane otomasyon sistemi üzerinden hastanın hekimi tarafından incelenebilir. Ayrıca bilgisayar çıktısı olarak hastalarımıza verilir. Saat 12:00 sonra verilen numunelerin sonuçları ise ertesi gün alınır. Acil Panelindeki bütün istemler 24 saat alınıp bir saat sonra sonuçlandırılmaktadır. Mikrobiyoloji ve patoloji sonuçları resmi sonuç bildirme tarihlerini geçmemektedir. Hastalarımıza ait numunelerin karışmasını önlemek amacıyla barkod teknolojisi kullanılır. Analiz cihazları barkodlanan numuneleri otomatik olarak tanır ve istenilen testleri çalışır. Hastanemizde; Biyokimya (Biyokimya, Hormon, İdrar ) Mikrobiyoloji (Bakteriyoloji, Eliza ) bölümleri bulunmaktadır. Test sonuçlarına hastanemiz web sayfasından www.medifema.com.tr. ulaşabilirsiniz.

5.5.YATAKLI SERVİS

Hastanemiz deneyimli uzman doktor ve hemşire kadrosu ile hastalarımıza Avrupa standartlarında tüm imkanları değerlendirerek en iyi hizmet vermeyi amaçlamaktadır. Hastalarımızın yatış süreci içerisinde kendilerine yapılan işlemler ve tedavi hakkında bilgilendirmeleri yapılmaktadır. Hastalarımız tüm teşhis ve tedavileri süresince gerekli olan bilgileri ilgili doktorlar tarafından verilmektedir. Ayrıca bu süreçte bilgilendirilmiş rıza belgeleri ile hastalarımızın tedavilerine katılımları sağlanmaktadır. Yataklı Servisimiz 69 yatak kapasitelidir (40 yatak genel servis, 21 yatak kadın doğum servisi, 8 yatak kvc servis) . Engelli ve tutuklu hastalarımız için düzenlenmiş odalarımız mevcuttur. Tüm odalarımızda lavabo, duş, wc bulunmaktadır. Ayrıca odalarımızda çok fonksiyonlu karyolalar, LCD TV, mini buzdolabı, hasta soyunma dolabı ve hasta refakatçısı dinlenme koltuğu bulunmaktadır. Tüm hastalarımızın en iyi şekilde bakım ve tedavilerinin yapılabilmesi ve güvenliklerinin sağlanabilmesi amacıyla hemşire çağrı sistemi, oksijen sistemi, mahremiyet ve refakatçi düzenlemeleri, yangın alarm sistemleri hastanemiz bünyesinde mevcuttur. Hasta hakları sorumlumuz servislerde hasta bilgilendirme gezilerini yapmaktadır. Hastalarımız için kullanılacak tüm malzeme ve ilaçlar hastanemiz bünyesinde temin edilerek kullanılmaktadır. Yalnız hastalarımızın sürekli (daha önce yazılmış raporlu ilaç ve malzemeler) kullanmalarını gerektiren devamlı hastalıklarına bağlı olarak kullandıkları ilaçları yanlarında getirmeleri gerekmektedir. Hasta çıkış işlemleri yine kat sekreterleri ve en son hasta yatış birimi tarafından yapılmakta olup, işlemlerin tamamlanmasını müteakip hastalarımız hastanemizden ayrılmaktadırlar.

ZİYARETÇİ KURALLARI REHBERİ

Hastaneler insanlar için en önemli kurumlardan biridir ve insanlara hizmet için vardır. Hastalara en iyi şekilde hizmet verebilmesi için hastalarımıza önemli görevler düşmektedir. Hasta ve refakatçilerin bu bilinçle hareket etmeleri gerekir. Hastane Kurallarına tüm hasta ve hasta yakınlarının uyması gerekir.

  1. Ziyaret sırasında hastaneye yiyecek ve içecek alınmaz.
  2. Ziyaret saati dışında hastaneye ziyaretçi alınmaz.
  3. Özellikli bölümler için (yoğun bakım ünitesi gibi.) ziyaret ve bilgi edinme, ilgili bölüm girişlerindeki yazılı düzenleme doğrultusunda yapılmalıdır.
  4. Hastane binası içerisinde yüksek sesle konuşulmaz.
  5. Hasta, servis hemşiresinin bilgisi olmadan servisten ayrılamaz.
  6. Hastane malına zarar verilmez.
  7. Hasta odası ve tuvaletler temiz olarak kullanılır.
  8. Gereksiz elektrik ve su kullanımından kaçınılır.
  9. Hastanın kendine ait ilaçları varsa servis hemşiresine bilgi verilir.
  10. Hastalar kıymetli eşyalarını (Altın, para v.s) yanlarında bulundurmaz.
  11. Hasta ziyareti kısa süreli olmalıdır. 
  12. Soğuk algınlığı, boğaz ağrısı, nezle ya da herhangi bir bulaşıcı hastalığı olanlar, hasta ziyaretinde bulunmamalıdır. 
  13. Hasta odasında tercihen iki kişiden fazlası olmamalıdır. 
  14. Alerjisi ya da astımı olan hastalar dikkate alınarak, hasta ziyaretlerine çiçek getirilmemelidir. 
  15. Hasta ziyaretine sağlıkları açısından çocuk getirilmemelidir.(16 yaş altı) 
  16. Hastaların diyetleri özeldir; hastaneye dışarıdan yiyecek ve içecek getirilmemelidir.
  17. Ziyaret esnasında; hasta yataklarına oturulmamalıdır.
  18. Ziyaret esnasında gürültü yapmak, asayiş ve huzuru bozacak davranışlarda bulunulmamalıdır.
  19. Hastane dâhilinde tütün ve alkollü içecek kullanılması kesinlikle yasaktır.
  20. Yetişkin Yoğun bakım ve Yenidoğan Yoğun bakım ünitelerinde hasta ziyaretlerine yoğun bakım görevlilerinin belirlediği saatlerde izin verilmektedir.
  21. Hastanın kendisinin ya da odasını paylaştığı diğer hastaların durumları dikkate alarak, bölüm hemşireleri ziyaretçi sayısını ya da ziyaret saatlerini kısıtlayabilir.
  22. Hastanemiz ziyaret saatleri aşağıdaki gibidir;
  • Yatan hasta ziyareti her gün 07:00-21:00 arası
  • Yoğun bakım üniteleri hasta ziyareti hergün 11:00-11:30 arası

REFAKATÇİ KURALLARI REHBERİ

Değerli Hasta Yakınlarımız;

Tedavi sırasında hastaya yardımcı olmak üzere; mevzuatın ve hastanemizin imkanlarının elverdiği ve hastanın sağlık durumunun gerektirdiği ölçüde, tedaviden sorumlu doktorun uygun görmesine bağlı olarak, hastanın refakatçi bulundurma hakkı vardır. Bu hakkın nasıl ve ne zaman kullanılacağı hastanemizde belirlenen usul ve esaslara uygun olarak gerçekleştirilmelidir. Hastanızın sağlığı açısından bu konuda bize yardımcı olmanızı ve hastanemizin refakatçi kuralları çerçevesinde belirlenen usul ve esaslara uygun şekilde hastanıza refakat etmeniz gerektiğini önemle belirtmek isteriz.

  1. Refakatçi sayısı bir kişiyle sınırlıdır.
  2. Refakatçi vizite ve tıbbi bakım sırasında hastanın yanında bulunmamalıdır.
  3. Hekim ve hemşire direktifleri dışında hastaya yönelik herhangi bir uygulama yapmamalıdır. Refakatçi, hastanın bakımına izin verilen ölçüde yardım eder.
  4. İlgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastayı hastane dışına çıkarmamalı veya yatağını değiştirmemelidir.
  5. Sizlere huzurlu bir ortam sağlanması için, refakatçilerin; hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmaması, gürültü yapmaması, odalarda bulunan televizyonları başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanması; doktor vizite saatlerinde den sonra telefonlarını kapatmaları veya sesini kısık tona ayarlamaları önemlidir.
  6. Hastane içerisinde tütün ve alkol kullanımı yasalar ve hastane kurallarına göre yasaktır.
  7. Refakatçilerin hastane dışından yiyecek ve içecek getirmemesi, diyetisyen kontrolü olmayan hiçbir yiyeceğin hastaya verilmemesi gerekmektedir.
  8. Refakatçi için hasta kabulü sırasında bir refakatçi kartı verilir.
  9. Refekatçi değişiminde mutlaka hemşiresine bilgi verilmesi gerekmektedir.
  10. Refakatçi genel hastane kurallarına uymakla yükümlüdür. İhlali halinde, hastanıza refakat durumunuz kabul edilmeyecektir.
  11. Tüm bunların dışında refakatçi olarak, hastanın sağlığı açısından herhangi bir sorun olduğu zaman öncelikle servis hemşirelerine bilgi vermelidir. Servis hemşirelerinin bilgisi dışından herhangi bir müdahalede bulunmamalıdır.

HASTA ZİYARETİNİN AMACI 

  • Hastanın, hastane dışı gerekli ihtiyaçlarını karşılamak (ilaç, giysi vb.) 
  • Hastanın halini, hatırını sormak, gönlünü almak, psikolojik destek vermek,
  • Sağlığı ile ilgili bilgi almak. 

HASTANIN SAĞLIĞI İLE İLGİLİ KİMLERE BİLGİ VERİLİR

  • Hasta erişkin ve şuuru açık ise; kendisine veya önerdiği bir yakınına, 
  • Şuuru kapalı ise; birinci derece yakınına,
  • Çocuk ise; ebeveynine bilgi verilir. 
  • Üçüncü şahıslara hasta ile ilgili bilgi verilmez. 

HANGİ HASTALAR ZİYARET EDİLMEMELİDİR?

  • Hekimin izin vermediği, 
  • Bulaşıcı hastalığı olan, 
  • Bağışıklık sistemi bozuk olan, 
  • Ziyaretinde sakınca görülen hastalar ziyaret edilmemelidir. 

KİMLER HASTA ZİYARETİNE GİTMEMELİDİR?

  • 12 yaş altındaki çocuklar, 
  •  Kronik hastalığı olanlar, 
  • Bulaşıcı hastalıkların varlığında hasta ziyareti sakıncalıdır.

5.6 YOĞUN BAKIM

Hastanemiz yoğun bakım bünyesinde genel ybü 1 /11 yatak , genel yoğun bakım 2 /11 yatak, koroner yoğun bakım 4 yatak , kvc yoğun bakım 5 yatak, Yenidoğan Yoğun Bakım 15 küvöz olarak hizmet verilmektedir.

YOĞUN BAKIM HASTA ZİYARETÇİ KURALLARI REHBERİ

  1. Hastanemizde Yoğun bakım ziyaret saatimiz her gün 11:00 - 12:00 saatleri arasındadır. Bu saatlerde yoğun bakım birimimizin yoğunluk durumuna göre, yönetim tarafından saatlerde değişiklik yapılabilir.
  2. Öncelikli olarak 1. derece yakınlar olmak üzere (anne, baba, eş, çocuk, kardeş) en fazla 2 kişi ayrı ayrı olarak ziyarete alınabilecektir.
  3. Ziyarete sizin hastanızın ve diğer hastaların mahremiyet esaslarına azami ölçüde dikkat edilerek bu şartlar sağlandıktan sonra alınacaksınız.
  4. Ziyaretlerde yoğun bakım hastalarının takip ve tedavisini aksatmayacak şekilde ve hasta sağlığının riske edilmemesi için gerekli tedbirleri alacağız. Sizler yoğun bakım servisine, görevli sağlık personelinin refakatinde diğer hastaları tedirgin ve rahatsız etmeyecek şekilde ve belirli bir düzen içerisinde alınacaksınız. Ziyaret esnasında ilgili doktor tarafından size hastanızın durumu hakkında anlaşılabilir şekilde gerekli bilgilendirmeler yapılacaktır.
  5. Enfeksiyon riskinin önlenmesi için, görevli personelimiz tarafından size tek kullanımlık maske, bone, önlük giydirilecektir. Ziyaretten önce ve ziyaret sonunda antiseptik el dezenfektanı kullanmanız için personelimiz tarafından yönlendirileceksiniz.
  6. Yönetimin belirlediği saatler dışında hasta ziyareti olmayacaktır. Acil durumlarda başhekimin veya nöbetçi doktorun izni ve bilgisi dahilinde olabilecektir.
  7. Ziyaretlerinizi kısa tutup, görevli personelin ikazını beklemeden ziyaretinizi sonlandırınız.
  8. Ziyaret sırasında, hasta yatağına oturmanız, hasta başında bulunan tıbbi malzeme ve cihazlara dokunmanız, enfeksiyon açısından riskli ve yasaktır.
  9. Hastanızın sağlığı açısından dışarıdan yiyecek ve içecek getirmeyiniz. Gerekli durumlarda ilgili personel ve doktoru ile görüşülerek buna izin verilebilir.
  10. Ziyaretinizde hastanızın ya da yoğun bakım ünitesin fotoğraflarını çekmek ya da görüntü kaydetmek yasaktır.
  11. Fizyolojik ve psikolojik sağlıkları olumsuz etkileneceğinden, ziyarete 16 yaş altı çocuk getirmeyiniz.
  12. Solunum ve temas yoluyla bulaşıcı hastalığı olan ziyaretçiler, hastanızın ve diğer hastaların sağlığı açısından lütfen ziyaretinizi erteleyiniz.
  13. Hasta başında yüksek sesle ve diğer hastaları rahatsız edecek şekilde konuşmayınız. Ağlama ve bağırma gibi davranışlarda bulunmamaya dikkat ediniz.
  14. Ziyaretçilerin bekleme alanı 3. Kat ana giriş önüdür. Doktor bilgi odası yetişkin için anestezi doktor odası, yenidoğan için 1. Kat çocuk poliklinik odasıdır.

5.7 AMELİYATHANE

Ameliyathanemizde 5 salon bulunmaktadır. 

  • Genel Cerrahi 
  • Göz Hastalıkları 
  • Üroloji 
  • Kulak Burun Boğaz 
  • Kadın Hastalıkları 
  • Doğum
  • Beyin Sinir Cerrahisi 
  • Ortopedi ve Travmatoloji branşlarında ameliyatlar yapılmaktadır.
  • Plastik cerrahi
  • Kalp – Damar cerrahi
  • Diş – çene cerrahi

5.8 ENDOSKOPİ ÜNİTESİ 

Endoskopi Ünitesinde tanı ve tedaviye yönelik endoskopik girişimler, konusunda deneyimli hekimler tarafından uygulanmaktadır. Ünitemizde yapılan girişimler hasta konforunun sağlanması açısından sedasyon (uyku hali) ile yapılmaktadır. Endoskopi ünitemizde aşağıdaki işlemler yapılabilmektedir. 

  • Üst Gastrointestinal Sistem Endoskopisi
  • Rektoskopi Sigmoidoskopi ve kolonoskopi 
  • Üst ve alt gastrointestinal sistem poliplerinin alınması (polipektomi) 
  • Reflü hastalığı tanı ve tedavisi 
  • Endoskopik beslenme tüpü yerleştirilmesi 
  • Hemoroid tanı ve tedavisi (Cerrahi ve infrared koagülasyon)

5.9  FİZİK TEDAVİ ÜNİTESİ 

Fizik Tedavi Ve Rehabilitasyon Bölümü, yaralanma, hastalık, travma ya da yaşlılık gibi nedenlerle eksilme gösteren fonksiyonel hareketleri geri kazandırma amaçlı ve bireyin yaşam kalitesini arttırabilme hedefli hizmet vermektedir. Hastanemizde poliklinik, ayaktan ve yatarak Fizik Tedavi hizmeti verilmektedir. Fizik Tedavi Rehabilitasyon polikliniğinde yapılan muayane, tetkikler ve gerekli diğer hekim görüşleri sonucunda hekiminizin uygun gördüğü hastalara Fizik Tedavi Rehabilitasyon hizmeti verilmektedir.

Fizik Tedavi İle İlgili Bilinmesi Gerekenler:

  • Fizik tedavi seanslar halinde yapılır. 
  • 30-45 dakikalık toplam 10-15 seans uygulanır. 
  • Rehabilitasyon ise daha uzun bir süreçtir, yıllar alabilir. 
  • Fizik tedavi gören bir hastada eklem kısıtlılığı mevcutsa fizyoterapistin yaptırdığı bazı hareketler sorunlu bölgede hafif ağrıya sebep olabilir. 
  • Fizik tedavi sadece ağrı tedavisinde değil, bozulan kas mekanizmasının düzeltilmesinde de kullanılır. 

Fizik Tedavi Kimlere Uygulanır; 

  • Omuz, kol, bacak eklemlerinde ağrıları olanlara, 
  • Romatizmal hastalıkların aktif döneminde olmayanlara, 
  • Ortopedik ameliyatlar sonrasında kaslarında güçsüzlük, eklemlerinde ağrı ve hareket kısıtlılığı gelişenlere, 
  • Kırık, çıkık, incinme nedeniyle alçı sonrasında eklemlerinde sertleşmeler olanlara, 
  • Beyin, sinir hasarı sonucunda kol ve bacaklarda felç gelişenlere, 

Fizik Tedavi Ve Rehabilitasyon Hizmetleri Nelerdir;

  • Menüsküs yırtığı ameliyat öncesi ve sonrası 
  • Bağ yaralanmaları 
  • Burkulmalar/ezilmeler 
  • Kas ve tendon zorlanmaları 
  • Omuz/ diz yaralanmaları 
  • Kırık, çıkık sonrası tedavi, kalça/diz protezleri 
  • Fibromiyalji/Siyatalji 
  • Hemipleji /inme, sinir kesileri /Bel ve boyun fıtığı/Felç 
  • Sporcu sakatlıklarında tedavi programı 
  • Sakatlığa bağlı oluşan hareketi kısıtlayıcı faktörlerin ortadan kaldırılması ve eklem hareket açıklığının normale dönüştürülmesi 
  • Kaybedilen kondüsyonel özelliklerin geri kazanılması
  • Doku iyileşmesinin hızlandırılması 
  • Disk hernileri (Boyun, bel fıtığı)
  • Osteoartrit (eklem kireçlenmesi) 

Kullanılan Cihazlar: 

  • Diz CPM Cihazları
  • İnfraruj cihazı 
  • Parafin cihazı 
  • Egzersiz cihazları 
  • Vakum elektroterapi cihazı 
  • Elektroterapi cihazları 
  • Terapötik Ultrason

6. DESTEK HİZMETLER 

6.1 HASTA HAKLARI BİRİMİ

Hasta hastanemizden aldığı hizmetler sırasında ve hastanenin dışarıdan satın aldığı hizmetlerden faydalandığında karşısına çıkan hak ihlalleri ve yaşadığı sıkıntılar sonucunda yapacağı şikayet ve önerilerini hasta hakları birimine yapar. Bu tür bir durumda hastalarımız ve yakınları Hasta Hakları Birim Sorumlusuna başvurabilir. 

Hasta Hakları İletişim Birimi -1. Kat bodrum katında bulunmaktadır. 

HASTA HAKLARI

Bu sağlık kuruluşuna, sağlık hizmeti almak için başvuran herkesin; 

  • Hizmetten genel olarak faydalanma: Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, 
  • Eşitlik içinde hizmete ulaşma: Irk, dil, din, mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya, 
  • Bilgilendirme: Her türlü hizmet ve imkânın neler olduğunu öğrenmeye, 
  • Personeli tanıma, seçme ve değiştirme: Sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan hekimlerin ve diğer personelin kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye, 
  • Bilgi İsteme: Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı olarak istemeye,
  • Mahremiyet: Gizliliğe uygun olan bir ortamda her türlü sağlık hizmetini almaya, 
  • Rıza ve İzin: Tıbbi müdahalelerde rızanın alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya, 
  • Reddetme ve durdurma: Tedaviyi reddetmeye ve / veya durdurulmasını istemeye,
  • Güvenlik: Sağlık hizmetini güvenli bir ortama almaya, 
  • Dini vecibelerini yerine getirebilme: Kuruluşun imkânları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye, 
  • Saygınlık görme: Saygı, özen gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli sağlık hizmeti almaya,
  • Rahatlık: Her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir ortamda sağlık hizmeti almaya,
  • Ziyaret: Kurum ve kuruluşlarca belirlenen usul ve esaslara uygun olarak ziyaretçi kabul etmeye, 
  • Refakatçi bulundurma: Mevzuatın, sağlık kurum ve kuruluşlarının imkânları ölçüsünde ve hekimin uygun görmesi durumunda refakatçi bulundurmayı istemeye,
  • Müracaat, şikâyet ve dava hakkı: Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikâyet ve dava hakkını kullanmaya, 
  • Sürekli hizmet: Gerektiği sürece sağlık hizmetlerinden yararlanmaya hakkı vardır.

Hastanemizde Hasta Hakları Birimimiz, hastalarımızın her türlü öneri ve şikayetlerini kayıt altına alıp yönetime bildirmektedir. Yapılan öneriler doğrultusunda gerek duyulan iyileştirmeler yapılmaktadır.

HASTA SORUMLULUKLARI 

  • Hastanın doktorunu ismiyle tanımak, önerdiği tedaviyi anlamak ve reçete ettiği ilaçları uygulamak, en başta gelen sorumluluklarından biridir. Yeterince açıklama yapılmadığını hissettiği veya konuyu iyice anlamadığı zaman, konu hakkında tamamen aydınlanıncaya kadar soru sormakla yükümlüdür. 
  • Hasta, tıbbi durumu hakkında doğru ve tam bilgi vermekle sorumludur. Şikâyetlerini mevcut veya geçirdiği bulaşıcı hastalıkları, ameliyatları, uygulanan tedavileri kullandığı ilaçları ve alışkanlıkları eksiksiz ve açık bir biçimde anlatmalıdır. 
  • Hasta, tedavi uygulamaları süresince durumunda meydana gelen anlık değişiklikleri ve ortaya çıkan yeni şikâyetleri tedavisinden sorumlu hekim veya hekimlere bildirmekle yükümlüdür.
  • Hasta, tanı ve tedavi nedeni ile yapılan uygulamalar için ödemesi gereken miktarı, kurumun belirlediği süre içinde karşılamakla yükümlüdür. Tedavi giderleri bağlı olunan kurum tarafından karşılanıyorsa, hasta kurum bilgilerini doğru olarak bildirmekle ve istendiğinde belgelemekle sorumludur. 
  • Hastadan, kusurlu kullanım veya kasıtlı olarak kuruma ait demirbaş veya sarf malzemelerine verdiği zarar ve ziyan tazmin edilir.
  • Hasta, planlanan tedaviyi reddettiği veya hekimin talimatlarına uymadığı takdirde doğacak sonuçlardan sorumludur.

Ziyaretçilerin Kabul Edilmesine İlişkin Sorumluluklar

Hastalar ziyaretçilerini, sağlık kuruluşu tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde kabul etmelidir. Bilinci yerinde olan hasta, aşağıdaki hususlarda sağlık kuruluşu idaresine yardımcı olmalıdır: Ziyaretçinin, yiyecek ve içecek getirilmesini istememesi ve getirileni de kabul etmemesi, Aynı anda mümkün olduğu kadar az ziyaretçi kabul etmesi, Ziyaretçilerin gerektiğinden fazla kalmaması.

6.2 ÖNERİ /DİLEK VE ŞİKÂYET İŞLEYİŞİ 

Hastanenizde Öneri, Dilek ve Şikâyetlerin alınma yöntemlerinden bir tanesi de GÖRÜŞ & ÖNERİ Kutularıdır. Hastanemizin belirli yerlerine dilek, öneri ve şikâyetlerinizi iletebileceğiniz GÖRÜŞ & ÖNERİ kutuları yerleştirilmiştir, bu kutularda toplanan öneriler belirli aralıklarla toplanıp, titizlikle değerlendirilmektedir. 

“Her türlü öneri ve şikâyetiniz için Hasta Hakları Birimi’ne başvurabilirsiniz”

6.3 BEBEK DOSTU HASTANE 

Hastanemiz Dünya Sağlık Örgütü ve Unicef tarafından önerilen Başarılı Anne Sütü Uygulamaları nedeniyle “BEBEK DOSTU HASTANE” unvanını almıştır. 

Anne Sütü ve Emzirme Politikamız 

  • Kurumumuzda anne sütü ile beslenme desteklenmektedir. 
  • Tüm sağlık personeline emzirme konusunda düzenli olarak eğitim verilmektedir.
  • Hamile kadınlar emzirmenin yararları ve yöntemleri konusunda bilgilendirilmektedir.
  • Anneler doğumu izleyen yarım saat içinde emzirmeye başlamaları, ilk 6 ay sadece anne sütü ile besleme,6.aydan sonra ek besinlere başlanmasının yanı sıra emzirmenin 2 yıla kadar devam ettirilmesi konusunda bilgilendirilir. 
  • Annelere emzirmenin nasıl olacağını ve bebeklerinden ayrı kaldıklarında süt salgısının nasıl devam ettirileceği konusunda eğitim verilmektedir. 
  • Tıbben bir gereklilik olmadıkça yenidoğanlara anne sütünden başka bir yiyecek ya da içecek verilmemesi konusunda anneler bilgilendirilmektedir. 
  • Anne ile bebeğin 24 saat aynı oda da kalmaları sağlanmaktadır. 
  • Bebeğin her istediğinde emzirilmesi teşvik edilmektedir. 
  • Emzirilen bebeklere biberon ya da emzik verilmemesi için anneler eğitilmektedir. 
  • Annelere taburculuk sonrası emzirmede yaşayabilecekleri sorunlar ile ilgili eğitim verilmekte, bebeklerinin ve kendi kontrollerini yaptırılacağı kurumlar hakkında bilgi verilmektedir.

 

SAĞLIK ÇALIŞANINA SAYGI, HASTAYA GÜLERYÜZ!

Top